¿Com actuar si ens han extraviat l’equipatge a l’aeroport?

¿Com actuar si ens han perdut la maleta?

Si ja hem facturat la maleta i l’hostessa del taulell l’envia a l’avió, però la nostra maleta mai arriba al seu destí, la companyia aèria és la responsable del sinistre. També la companyia, és responsable en els casos en què l’equipatge pateixi danys en el trajecte de l’aeroport a l’avió o en el trajecte del viatge.

El primer que hem de fer si es trobem davant d’aquestes situacions és acudir al taulell d’informació de la companyia aèria amb la qual hem viatjat i realitzar una reclamació. Allà, haurem d’omplir el PIR (Part d’Irregularitat d’Equipatges), on a part de les nostres dades personals, dades del vol, targeta d’embarcament, etc…, haurem de fer constar la queixa vulguem realitzar.

És bastant important saber que en la majoria dels casos les maletes apareixen en les primeres 24 a 48 hores. Depenent de la companyia aèria, el passatger haurà recollir a l’aeroport o en el lloc que indiqui. No obstant això, els terminis que ha de tenir en compte per a realitzar una reclamació són:

  • Pot reclamar fins a 7 dies després de la recepció de la maleta en cas de deteriorament o danys a l’equipatge. Depenent de la companyia, es realitzarà un pagament aproximat pel valor de la maleta o directament es cobrirà amb una nova maleta similar a la deteriorada. En ocasions s’ofereix al passatger la possibilitat de reparar o substituir l’equipatge pel seu compte i realitzar el posterior reemborsament de les despeses fins al límit econòmic que cada companyia estipuli.
  • Fins a 21 dies en cas de demora d’equipatge. La compensació en aquestes circumstàncies depèn de les polítiques d’indemnització de cada companyia aèria: poden indemnitzar o fins i tot reemborsar en cas de presentar les factures de les compres ocasionades per la demora.
  • Pèrdua a partir de 21 dies (tot i que algunes companyies aèries ho estipulen en 45 dies). La indemnització també depèn de les polítiques de l’aerolínia.

Tingueu en compte que el rebut de l’equipatge sense protesta per la seva part constituirà presumpció, excepte prova en contra, que ha estat lliurat en bon estat i de conformitat amb el document de transport.

Si el seu vol comporta fer una connexió amb més d’una companyia, és possible que pugui facturar el seu equipatge des de la sortida fins a la destinació final. Si fa això i alguna cosa ocorregués amb el seu equipatge, vostè pot reclamar contra qualsevol de les companyies involucrades en el trajecte, que han transportat l’equipatge.

Per a més informació posi’s en contacte amb nosaltres a infodret@infodret.cat

0 respostes

Deixa una resposta

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada