El Govern proposa 7.000 noves places de funcionaris i la voluntat d’implantar un salari mínim d’1.000 euros.

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont ha realitzat dos grans anuncis durant el seu discurs al debat de política general celebrat aquest dimecres en el Parlament, la creació de 7.000 noves places de funcionaris i la voluntat d’implantar un salari mínim d’1.000 euros, alguna cosa pel que el Govern treballa amb els agents socials i sindicals.

Especialment important resulta el primer anunci posat que es tracta de la primera vegada que el Govern fa un anunci d’aquestes característiques des de l’inici de la crisi, que va obligar a la Generalitat a congelar la convocatòria de places de funcionaris i fins i tot prendre mesures dràstiques pel que fa als interins.

Però Puigdemont ha llançat aquesta mesura a pesar que encara “estem fent esforços per retornar la paga extra als funcionaris” i que aquest tipus de mesures estan subjectes a la llei d’Estabilitat Pressupostària.

Seran els pressupostos de 2017 els que inclouran places d’ocupació pública per millorar i reforçar els serveis socials, i que permetran crear, si s’aproven finalment, 2.500 places d’infermeria i metges, 2.000 de mestres, 500 de mossos, 300 de personal tributari i 150 de bombers, entre uns altres.

D’aquesta forma, l’Executiu català preveu incrementar significativament la convocatòria de places funcionarials congelada.

0 respostes

Deixa una resposta

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada