Franquícies: Avantatges i inconvenients

Engegar un negoci és una tasca difícil i més encara si es comença des de zero. llançar-se a una aventura com a persona emprenedora implica riscos elevats i costos difícils de quantificar. El model de negoci sota el sistema de franquícia permet reduir aquests riscos i quantificar els costos associats a la posada en funcionament d’una activitat empresarial.

La principal característica positiva per a l’emprenedor que aposta per el model de franquícia és que assumeix riscos quantificats i limitats . Però aquesta forma de negoci ofereix altres avantatges i també inconvenients que convé tenir en consideració.

Avantatges:

  • El prestigi que té la marca franquiciadora assegura que es tindran clients gairebé des del primer moment en què es posa en marxa el negoci.
  • Major facilitat per a trobar recursos que si s’obre un negoci per compte pròpia. Al tenir el recolzament de la imatge d’una empresa consolidada, es disposa de més solvència en front de tercers i millor accés a línies de crèdit bancari.
  • Normalment el franquiciat adquireix matèria primera a un preu més barat, ja que és la franquícia qui subministra o qui negocia amb els proveïdors per a alimentar a tota la seva xarxa comercial, fet que permet rebaixar costos.
  • No hi ha despeses publicitàries, ni de promoció, ni de desenvolupament d’imatge.
  • Es rep formació per part de la franquícia.

Però, com  s’ha apuntat abans, entrar al sistema de franquícies també té els seus inconvenients. Aquests en són els principals:

  • Inversió inicial a fons perdut per a entrar a la xarxa de franquícia.
  • L’emprenedor està lligat a l’èxit o al fracàs de la franquícia i de la resta de la xarxa de franquiciats.
  • L’emprenedor no és el propietari del nom no de la marca comercial del seu negoci.
  • Es perd la capacitat de direcció estratègica, ja que aquesta depèn íntegrament de les ordres i objectius marcats per la franquícia.
  • Qualsevol iniciativa ha de ser obligatòriament aprovada prèviament per la franquícia.
  • Part dels ingressos va directe a la franquícia.
  • L’emprenedor ha d’abonar a la franquícia els serveis que aquesta li presti (assessorament, control de qualitat, publicitat, etc).

0 respostes

Deixa una resposta

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada